Vida Sana

7. DECÀLEG ED. FÍSICA

DECÀLEG DEL JOC NET A L’ESCOLA 

MOLT MOLT INTERESSANT.... NO CREGEU???
1. Les regles són les mateixes per a tots. Les respectaré i vetllaré per que els altres companys les respecten.
2. Respectaré als companys, els animaré en tot moment, felicitant-los quan facen una bona acció, ajudant-los quan ho necessiten i fent-los saber amb correcció quan una cosa que han fet no m’ha agradat. També acceptaré quan un company em corregeix i m’ajuda, i li agrairé el gest com quan em diguen que ho faig bé.
3. Sense adversari no hi ha joc, l’he de respectar perquè ell vol aconseguir el mateix que jo: guanyar. La rivalitat només existeix mentre dura el joc i s’acaba quan aquest s’atura. No riure ni menysprearé als rivals que han estat poc encertats en alguna acció del joc o es lesionen.
4. Ajudaré a l’adversari lesionat i no m’aprofitaré de la situació per aconseguir un avantatge. Si l’adversari no respecta el reglament, li ho faré saber, i si no rectifica, avisaré al jutge. Si un adversari reconeix el seu error i es disculpa, li acceptaré les disculpes. Si l’adversari és molt inferior, no l’hem de despreciar ni aprofitar-nos de la situació.
5. L’àrbitre o jutge s’encarregarà de fer complir les normes a tothom per igual, però, és humà, com jo, i es pot equivocar. Per això respectaré les seves decisions i no les reclamaré amb insistència ni m’enfadaré encara que veja que s’ha equivocat clarament. Sempre que puga l’ajudaré en la seva tasca, si li facilite la feina, s’equivocarà menys vegades i tots podrem estar més a gust en el joc.
6. Si veig que l’àrbitre o jutge s’ha equivocat, al final del joc li demanaré explicacions, ell em justificarà i raonarà perquè ha pres la decisió, i si reconeix que s’ha equivocat i em demana disculpes, les acceptaré.
7. Tractaré bé tot el material i instal·lacions, encara que les coses no m'eixen com a mi m’agradaria, doncs aquests elements no en tenen cap culpa, i si els trenquem s’hauran de pagar.

8. El mestre (o entrenador) sempre podrà ajudar-me a millorar i a aprendre noves coses de jocs i esports si estic atent al que diuen, per això els escoltaré i els respectaré.
9. Si hi ha públic, em de respectar les seves opinions, encara que no coincideixen amb les nostres. Si fem de públic, podem animar a qui vulguem sense ofendre i mai riurem de l’equip derrotat.
10. Totes aquestes normes es poden resumir en una. Mai menysprearé ni tractaré sense respecte a cap persona del meu voltant mentre faja classe d’EF o practique algun esport, ja sigua company, rival, àrbitre, mestre (o entrenador) o públic. Es a dir, tractaré a tothom com m’agradaria que em tractessen a mi.


6. CINC HORES A LA SETMANA D´ESPORT.
    Al departament d'Educació Física del C. Abecé sempre hem defés que 2 o 3 hores de classes d´E.F. a la setmana no són prou pel bon desenvolupament i correcte creixement motor dels xiquets. Per aquesta raò sempre hem intentant afavorir la pràctica d´un esport extraescolar en tots els xiquets i xiquets del nostre col·legi, qualsevol on els alumnes es sentiren agust i satisfets. 

    Doncs aquest cap de setmana vaig trobar un artícle on esplica els beneficis i perquè hauriem de practicar al menys 5 hores d´activitat física cada setmana.
Espere que us agrade la lectura:

INSUFICIENTE EDUCACIÓN FÍSICA




5. Exercici sá i dieta sana.

      Hola a tots de nou. Aquesta setmana us comentaré algunes cosetes sobre com seguir una dieta sana i combinar-la amb un exercici regular i sà.
      Hem de tindre en copte que tots els excessos són roïns, igual de malament  està no realitzar gens ni mica d´exercici realitzar un exercici amb molta intensitat durant tot el dia i tots els dies de la setmana, doncs ó engreixem sense mida i podem agafar moltes malalties cardiovasculars, ó per l´altre costat tenim un risc molt important de tindre una lesió per sobrecàrrega.  El millor per una vida sana és realitzar un exercici continuat, es a dir tots els dies, o al menys 4 dies a la setmana, amb una intensitat moderada, (una o dues horetes). 
      A més igual que l'exercici, l´alimentació és molt important i sense privar-nos de res, hem de tenir cura de no exerdir-nos en alguns aliments. Per això tenim la piràmide de l'alimentació.


      Els aliments de la base són els que més hem de consumir i els de la punta els que menys. Però tots són importants... en la seua justa mesura.


4. Companyerisme. 
          Acabe de llegir un article on els protagonistes són Villa i Iker Casillas. A l'ultim partit de la selecció espanyola, no estava jugant Iker, i Villa tenia el braçalet de capità. Durant el partit Iker va entrar a jugar i Villa, com a bon company, va anar a entregar-li el braçalet al primer capità, però aquest reconeguent la feina del Barcelonista va deixar que fora Villa el que el portara el que quedava de partit. 
    Un altre exemple de companyerisme i respecte entre jugadors que hem de tenir en compte a l´hora de jugar nosaltres.

Iker i Villa, Madrid i Barça



3. Esport Net


   
Ara que encetem les competicions hem de recordar que un dels propòsits de l´esport extraescolar és treballar l´esport net. Es a dir saber disfrutar de la pràctica de l'esport en sí mateixa, intentant esforçarnos al màxim donant una importancia secundaria al resultat. Així respectarem més al contrincant i a nosaltres mateixa. Però sobretot ens divertirem molt molt més doncs no dependrem únicament de guanyar o no un partit. 

    Així que ja sabeu... treballeu a tope, esforceu-se en cada segon del partit respectant les normes i a l'adversari. Així segur que juguem bé i esteu contents amb volsatres mateixa.

Ara us deixe uns enllaços interessant sobre l´esport net:

Comité Olímpic Espanyol
Federaciò de Futbol
Bloc amb idees interessants


2. ELS DIMECRES DE LA FRUITA:



        Hola a totes i tots altra vegada. 
        Com molts sabeu al C. Abecé estem portant endavant una tasca de conscienciació per una alimentació sana per a tots els alumnes. 
        Dins d´aquest programa trobem el dimecres de la fruita. Com tots sabeu els dimecres els alumnes han de portar una fruita per esmorzar, ja siga dins d´una carmanyola si està pelada o en una peça. Realitzem aquesta activitat per conscienciar de la importància d´introduir dins la nostra dieta al menys 5 porcions de fruita i verdures diàries.


Ací us deixe uns enllaços sobre els beneficis de la fruita i recordeu els dimecres... Fruita al col·le!!!

               5 al dia

                                                      fruita i els seus beneficis

                                                           alimentació infantil 


1. PREMI AL COMPANYERISME.

            Com a primer article de Vida Sana, que millor que començar amb el més sà de l'esport, el companyerisme i el respecte al rival. 
      Com a exemples tenim als nous premiats Princep d'Asturies de l'esport, Iker Casillas i Xavier Hernández. Aquest és un important guardó que ha rebut gent tan gran com Miguel Indurain, la selecció espanyola de futbol, Fernando Alonso i molts més.



            Ací tenim la foto, un català convençut (Xavi)  junt a un madrileny complet (Iker ), compartint i respectant-se al terreny de joc, un exemple per a tots.



1 comentari: